حسرت

ترم اول دانشگاه بودم. تو يه شركت توليد كننده بوش و قطعات پودري كار مي كردم. موقع ظهر ، وقت نهار، موقعي كه صداي گوشخراش ماشين آلات براي يه ساعت خفه مي شد مي تونستيم صداي آهنگي رو بشنويم كه مهندس تو دفتر شركت گوش مي كرد. من نمي دونستم اسم آهنگ چيه. هر روز مي تونستم فقط يه تيكه اش رو گوش كنم. عاشق اش شده بودم.ازش سر در مي اوردم ؟ نه .چرا دروغ بگم . ازش هيچي سر در نمي اوردم. حتي نمي دونستم داره انگليسي مي خونه يا آلماني ! فقط دوست داشتم بتونم به دست بيارمش و بهش گوش بدم. نمي دونم چرا. فقط دوستش داشتم. روم نمي شد از مهندس بخوام امانت بگيرمش و براي خودم يه كپي بگيرم. ولي چرا، يه بار از مسعود خواستم ازش بگيره.ولي نامرد امانت نداد بهش. من هم نخواستم خودم رو كوچيك كنم. اون روزي كه مي خواستم از شركت تصفيه كنم از مهندس اسم آهنگ رو پرسيدم. در اين يك مورد نامردي نكرد.اسم اش رو گفت . آلبوم ديوار از گروه پينك فلويد. نمي خوام بگم با چه بدبختي يه كپي درب و داغون ازش پيدا كردم. يه كپي هم نادر داشت.كپي كه دست نادر بود كيفيت بهتري داشت . منتها از اونجايي كه زمان كل آلبوم يه چيزي حدود هفتاد دقيقه اس ، كسي كه نوار رو ضبط كرده بود بعد از اين كه دوطرف نوار رو پركرده بود روي اول نوار رو هم به مدت چند دقيقه پر كرده بود .آخرين آهنگ آلبوم رو هم ضبط نكرده بود! همون آهنگ بيرون از ديوار رو مي گم .وسط ها هم هر جا عشق اش كشيده بود قطع كرده بود و خلاصه يه گلچين جمع و جور از آلبوم براي خودش در اورده بود. ( اون جور كه بعدها فهميدم حتي آهنگ اول از آلبوم Hitch Hiking رو كه راجر واترز با كمك اريك كلاپتون ساخته بوداون وسط ضبط كرده بود!! ) تصميم گرفتم دو تا نواررو روي هم مونتاژ كنم و يه كپي كامل از البوم در بيارم. كار سختي بود.من نمي دونستم آهنگ اول كدومه و آهنگ اخر كدومه. اون موقع ها هم كه به اينترنت دسترسي نداشتم. كسي رو هم نمي شناختم كه ازش سر در بياره . نشستم و چند بار اون دوتا رو گوش دادم. پيش خودم گفتم به احتمال زياد آهنگ اول همون اهنگ Comfortably Numb بايد باشه كه با Hello مي شه!! .شروع كردم .يه تيكه بي كيفيت از اين نوار ، يه تيكه با كيفيت از اون نوار .مشكل يكي دوتا نبود.هر دوتا نوار هم دو تا از آهنگ ها رو نداشتن.آهنگ Hey You رو مي گم با همون آهنگ آخر آلبوم . با يه بدبختي اون نوار رو تكميل كردم .يه معجون عجيب و غريبي در اومده بود به همون غرابت و پيچيدگي خود البوم اصلي . يه آهنگ با خش و خش و ريتم تند و صداي زير و يه اهنگ با كيفيت قابل قبول . ولي واقعا براي خودم حال مي كردم با اون نوار. نواري كه من ساخته بودم منحصربفرد بود و فقط براي خودم بود . هيچكس تو دنيا همچي نواري نداشت. اگه بگم هر دو سه روز يه بار هر شب بطور كامل اون رو گوش مي كردم دروغ نگفتم. يه يكي دو سالي باهاش حال كردم. يه روز با تقي ميرترابي كه دانشجوي مركز تحصيلات تكميلي گاوازنگ بود رفتيم سايت مركز و از اينترنت متن كامل شعرها ي آلبوم رو كشيديم بيرون. كمي بعدش شهاب mp3 همه آلبومهاي پينك فلويد رو هم پيدا كرد. به همراه متن همه ترانه ها. متن آلبوم ديوار خيلي بهتر بود.هنوزهمدارم اش. كامل كامل كامل . اون قدر كامل كه حتي گفتگو هاي زمينه آلبوم رو هم داشت. )اون موقع بود كه كه ترتيب كامل آهنگها و معني شعرها رو حتي اسم كامل آلبوم رو فهميدم .آجر ديگري در ديوار. ( گذاشتمش اينجا.مي تويند شما هم بريد و بخونيد و حال كنيد) .ولي هنوز لذت گوش دادن به نوار خودم باقي مونده بود. ديگه از خدا چي مي تونستم بخوام؟ هنوز هم اون ساعتي رو كه اولين بار رو بطور كامل و درست آلبوم رو تنهايي تو سايت كامپيوتر دانشگاه گوش دادم فراموش نكردم. حالي كردم اساسي . برام زياد گرون تموم نشد . فقط يه جلسه كلاس كوانتوم 1 كهندل رو از دست دادم. بعد از اون هزار بار ديگه آلبوم كامل رو گوش دادم.ولي اگه بگم هنوز به من لذت گوش دادن به اون نوار خودم رو نمي ده دروغ نگفتم. اون نوارم رو هم گم كردم. تقريبا همون موقع كه مجموعه كامل آلبومهاي پينگ فلويد رو پيدا كردم .مثل اينكه طاقت تحمل يه هوو رو پيش خودش نداشت و خودش خودش رو گم و گور كرده بود . نمي دونم تو اون نوار چه جذابيتي وجود داشت كه اينقدر من رو مسحور خودش كرده بود. الان هم دربه در دنبال اون نوار بي كيفيت درب و داغون مي گردم.ولي عمرا ديگه بتونم گيرش ييارم. اون نوار واقعا تك بود.