عید و عیدی

الف-عید همگی‌تون مبارک. هیچ جور آرزو و امیدی برای سال نو ندارم. نات‌اونلی برای خودم، بات اولسو برای شما. چرا؟ ساده‌است. دستتون رو سایبون چشم هاتون کنید و کمی رو نوک پنجه پاهاتون وایسین و به افق خیره بشید. چی می‌بینید؟




ب- متاسفانه باخبر شدم که 9 نشریه من‌جمله ماهنامه "هفت" لغو امتیاز شدند. آقای طالبی‌نژاد مدیرمسئول اون به روزنامه اعتماد گفته که هنوز به طور رسمی لغو امتیاز ماهنامه به اونها اعلام نشده. مي‌شه بی‌خودی امیدوار بود که این موضوع لغو امتیاز یه جور اشتباه بوده و احتمالاً بعد از عید دوباره منتشر بشه و اینها. ولی زهی‌خیال باطل!
تمام مواردی که تو خبر خبرگذاری فارس در مورد علّت لغو امتیاز گفته شده به هیچ وجه به دامن هفت نمی‌چسبه. مجلّه با وقار و متینی بود. مطالبش هم در قبال موضوعاتی که ممکنه باعث تعطیلی یک نشریه بشه پاستوریزه! بود. معمولاً نشریه‌ای عکس رنگی هنرپیشه‌های مفسد و اَخ خارجی رو چاپ می‌کنه که به دنبال تیراژ بالا و مخاطبان عام باشه، نه ماهنامه‌ای مثل هفت. خواننده‌های هفت اصلاً تو اون طیف قرار نمی‌گرفتند. اون‌ها خواننده‌‌های خاصّی هستندّ که بیشتر به دنبال مطالب موردعلاقه خودشونند تا عکس این هنرپیشه‌های بی‌تربیت و فاسد خارجی که در همین ایّام نوروز در قالب میلیون‌ها فیلم آمریکایی از صبح تا شب و از شب تا صبح به عیددیدنی ما می‌خوان بیان. چی بگم واله. یه مدتی که همه چیز حسینقلی‌خانی! شده.
هفت یکی از مجلّه‌های مورد علاقه من بود و درس‌های زیادی از مطالب اون گرفتم. متاسفانه در زنجان خواننده زیادی نداشت و زیاد شناخته شده‌نبود. (این موضوع رو می‌شد از روی این‌که در زنجان توزیع نمی‌شد و تعداد کم مشترک‌های اون در زنجان فهمید).و با مصیبت زیادی به دستم می‌رسید که اون خودش داستان دیگری داره. در آخرین شماره‌ اون که به دستم رسید در مورد نقش ویراستار داستان‌های ریموند کارور در کیفیت کار کارور مجموعه‌ای غنی رو تدارک دیده‌بود. مجموعه‌ای شامل چند نامه‌ای که کارور به ویراستارش نوشته بود و ترجمه‌ای نسخه اصلی داستان "وقتی از عشق حرف می‌زنیم از چی حرف می‌زنیم؟" توسط خانم فرزانه طاهری که نسخه بعد از ویرایش اون رو هم در مجموعه داستان "کلیسای جامع" قبلاً ترجمه کرده بود. یکی از لحظه‌های ناب و لذْت‌بخشی که می‌شد با خوندن هفت به دست آورد از بین رفت. خدا این شب عیدی همه مارو به راه راست هدایت بکنه.



ج- شبکه ماهواره‌ای VH1 اروپا برنامه روزهای آخر هفته خودش رو اختصاص به یه موضوع خاص‌ می‌کنه و مجموعه کلیپ‌هایی که به نوعی به اون موضوع مربوط می‌شوند رو پخش می‌کنه. آخر هفته‌ای که گذشت کلیپ‌هایی از ترانه‌هایی رو پخش کرد که توسط گروه‌های پسرانه خونده‌شده‌اند. مجموعه این هفته هم روزهای شنبه و یکشنبه 22 و 23 مارس اختصاص به پخش کلیپ نسخه اصلی و Cover پنجاه ترانه است. Cover به نسخه‌ای از ترانه گفته می‌شه که از روی نسخه اصلی یک آهنگ، توسط یک خواننده دیگه با کمی دستکاری و یا به صورت اریژینال خونده می‌شه. باید مجموعه جالبی باشه. خیلی خوب می‌شه تفاوت کار دو و یا سه خواننده رو که یک آهنگ رو خوندند احساس کرد و در مورد کیفیت کارشون داوری کرد.