خاطرات و جوجه تيغي ها

سه روزه كه خودم رو سرگرم كردم .همه نوار كاست ها و سي دي آلبومهايي رو كه از DIRE STRAITS دارم به MP3 تبديل كردم .درسته نواركاستها كيفيت خوبي ندارن و بعضي از اونها مال 10 يا حتي 15 سال قبلهستند .ولي به همين ها هم قانع هستم.حالا ديگه خيالم راحت شد.ديگه نگران از بين رفتن اونها نيستم.همزمان كه آهنگها به mp3 تبديل مي شدن ، يه دوره كامل از خاطراتي رو كه پشت اين آهنگها قايم شده بودن ،مرور كردم .منو مستقيما بردن به 7 يا 8 سال پيش .همون موقعها كه ترم اول و دوم دانشگاه بودم.از اون ور هم سعيد پنجشنبه همين هفته يه مهموني مي خواد بگيره كه همه همكلاسيها مون رو دور هم جمع كنه.(همه كه نه ، پسرها فقط .خانمها از همون موقع راهشون رو جدا كردن و رفتن دنبال زندگي خودشون .)اين ملاقات هم مي خواد يه جور مرور خاطرات خوب و بد بشه.اين دو تا عامل دست به دست هم دادن و كلي اين ذهن چموش مارو قلقلك مي دن و هي من رو عقب جلو مي برن.نميدونم اين موضوع رو كجا خوندم كه خاطرات مثل تيغهاي جوجه تيغي مي موننو آدم بايد ازشون حذر كنه.ولي بعضي موقعها يه نيش كوچولو زياد هم بدنيست.باعث مي شه حواس آدم جمع تر بشه .يكي از اين نيشها براي من آهنگ " روزي روزگاري در غرب " مي تونه باشه.محاله اين اهنگ رو گوش كنم و مستقيما پرواز نكنم به 8 سال پيش سر كلاس رياضي 2 .مي تونم چشمهام رو ببندم و همزمان با گوش دادن به اين آهنگ دقيقاٌ فضاي كلاس رو حس كنم.همه حالات بچه ها ،‌دخترها ، سروصداها و همون شيطنتها....يا آهنگ Brothers in Arms كه با شهاب گوش مي داديم و هر كدوممون كه يه تيكه اش رومتوجه مي شد براي اون يكي ترجمه مي كرد.عيش دنيا رو مي كرديم.اونروزها كه به اينترنت دسترسي نداشتيم .اوضاع مثل الان نبود كه بتونيم دو ايكي ثانيه متن هر آهنگي رو كه دوست داريم پيدا كنيم.حالا خدا وكيلي " شبيه سازخاطرات " از موسيقي بهتر سراغ داريد؟حالا اگه اين محققها يه روزي بيان يه حافظه ديجيتالي براي ذخيره خاطرات درست كنن كه هر كسي بتونه هر شب خاطراتش رو با تموم جزئيات توي اون ذخيره كنه و هرموقع كه خواست اون خاطره رو با تموم وجودش تجربه كنه ، كار خارق العاده اي نكردن .خود من الان يه دونه نسخه بتاي اونو دارم.اسمش هم هست « مجموعه كامل اهنگهاي Dire Straits» .ميدونم كه احسان كيانفر هم يه دونه اش رو داره.مي تونيد بريد از خودش بپرسيد .فكر كنم اسمش هست « مجموعه كامل آلبومهاي اندي ».باور نمي كنيد .بريد از خودش بپرسيد

.